Pevné tělo nejen do plavek - pohyb

7. února 2009 v 19:02 |  Cvičení
POHYB

Většinou to neslyšíme rádi, ale pokud se chceme zbavit celulitidy, bez pohybu se bohužel neobejdeme. Existují však i cviky, které zvládneme v pohodlí domova. Už pár minut denně stačí, aby zesílily svaly, a tím i podkožní tkáň.



♦ Pevná stehna

Postavte se zády ke stěně, jděte do dřepu tak, aby holeně, stehna i trup svíraly pravé úhly. V této pozici vydržte co nejdéle (zpočátku to nepřehánějte - pozor na svalovou křeč) a den ode dne výdrž zvyšujte. Po cvičení protáhněte stehna ve výpadu.

Položte se na bok, hlavu si opřete o dlaň. Spodní nohu pokrčte, horní nadzdvihněte. 20x nechejte nohu klesnout a znovu ji nadzdvihněte. Krátce si odpočiňte a celé cvičení opakujte ještě jednou - tentokrát však hmitejte v dvojnásob rychlejším tempu a jen v rozmezí dvou centimetrů.

Pokud ještě máte sílu, zopakujte jednodušší fázi, a pak si vyměňte nohy.

♦ Pevné břicho

Břicho můžete klidně posilovat po ránu, ještě než vyskočíte z postele. Položte se na záda, natáhněte nohy, ruce zkřižte za hlavou. Poté trochu nadzdvihněte trup a dvacetkrát hmitejte nahoru a dolů v rozmezí dvou centimetrů.

Na chvilku se položte a protáhněte celé tělo a pak se pusťte do druhé série: Nohy zdvihněte kolmo ke stropu a zkoušejte desetkrát nadzdvihnout zadeček jen o několik centimetrů. I tady platí: Začněte s menším počtem opakování a postupně si přidávejte.

♦ Vypracovaný zadeček

Toto cvičení lze provozovat prakticky kdekoliv - při čištění zubů, ve frontě u pokladny v obchodě nebo třeba při žehlení. Stahujte hýždě pevně k sobě, chvilku zatněte a zase uvolněte. Tím se svaly výrazně posílí a hýždě se pěkně vytvarují.

Totéž lze provozovat i s břichem - tu a tam jej zatněte a zase uvolněte.

♦ Odbourávání tuků

Nejlepší možností, jak rozpustit tukové polštářky, je vytrvalostní sport. Pomalý jogging, chůze nebo jízda na kole jsou účinnější než intenzivní cvičení. Tuky spalujete tehdy, když se tep pohybuje kolem 130 úderů srdce za minutu (je to puls, při kterém ještě klidně můžete mluvit). Tak totiž trénujete v takzvané aerobní zóně, v níž má tělo dost kyslíku pro odbourávání tuků.

Cvičte minimálně dvakrát týdně ve volném tempu po 45 minutách.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Christyne Anne Christyne Anne | Web | 8. února 2009 v 17:51 | Reagovat

ten prvni cvik jsem dělala snad měsíce... fakt mám ty nohy tvrdý zepředu :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama