Hubnutí břicha - srovnávací test!

4. února 2009 v 20:40 |  Cvičení
Hubnutí břicha - rady na hubnutí břicha. Největší efekt, jak se ukázalo, má pro posilování břišních svalů obyčejné cvičení


Pracovníci biomechanicé laboratoře v San Diegu vybrali třicet zdravých mužů a žen ve věku od 20 do 45 let a připojili je k elektromyografu, aby měřili elektrickou aktivitu svalů během jejich práce. Tedy množství energie, která se v nich vytváří.

Prováděno bylo na třináct typů cvičení pro posilování břišních svalů - některá s posilovacími svaly, většina však bez nich. Základním měřítkem, od kterého se pak testy odvíjely, byly klasické sed-lehy.

Největší efekt, jak se ukázalo, má pro posilování břišních svalů obyčejné cvičení, které evokuje při poloze na zádech jízdu na kole. Svaly tímto cvičením pracují dokonce o 250 procent více než při sedu-lehu.

Jako druhé se osvědčilo cvičení, při němž lokty spočívají na vyvýšené podložce, chodidla jsou nad zemí a kolena se přitahují k hrudníku. V tomto případě byla intenzita vyšší o 212 procent.

Na třetím místě bylo cvičení s velkým míčem, kde byl však efekt větší jen o 39 procent ve srovnání se sedy-lehy.

Dobře procvičené svaly nevypadají jen pěkně, ale jsou velmi důležitou oporou páteře. Nicméně všechna zmiňovaná cvičení - ať pracují s jakýmkoliv efektem - nedokáží odstranit vrstvu tuku, která na břiše leží. Toho lze dosáhnout jen vhodnou stravou a aerobním cvičením, při němž dochází ke spalování kalorií. Navíc při pravidelném posilování svalů bez ztráty nadbytečného tuku se může zdát, že břicho naopak roste.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama