Cvičení ráno nebo večer?

7. února 2009 v 21:48 |  Rady
Všeobecně sa traduje, že ráno máme nízkou hladinu krvní glukózy a svalového glykogenu, a proto je nejlepší cvičit krátce po probuzení ještě před snídaněmi. Ale skutečně je to zdravé? Je to trochu pověra, protože glukóza ani glykogen nemají příliš společného se spalovaním tuků, jejich hladina v noci zůstáva konstantní, tedy nedochádzí k žádnému poklesu. Cvičení ráno je však efektivní z jiného hlediska. Glukóza se přes noc spotřebovává na činnost mozku, pro pokrytí energetických potřeb spotřebováváme tukové zásoby.

V noci dochází k poklesu hladiny inzulínu, ztím co koncentrace hormonu glukagon narastá. Práve tento fakt má na svedomí, že množstvo tuku, ktoré opustí tukové buňky, se zvyšuje a naše svaly ho rychle přemnění na energii. Tuto skutečnost by jsme při ranním cvičení mohli využít. Další výhodou je, že pokuď se po takovémto tréninku nasnídáte, jde z jídla do tukových zásob méně tuku a víc ho spálý svaly. A nejlepší na tom je, že vliv aerobného tréninku trvá po celý den, zkrátka to tak zařídil náš metabolizmus. Jaké je tedy sóre? Kdo se snaží docílit pěkné postavy cvičením, skutečně se mu vícvyplatí vydat ze sebe pár kilojoulů v posilovně ráno , jako večer. Avšak, není je celkem pravda, že nejlepí účinky dosáhneme nalačno. Pokuď cvičíme bez snídaní, hrozí riziko, že nespálíme jen tuky, ale také bílkoviny ze svalové hmoty. Proto se doporučují aspoň malé proteinové snídaně.


Zdroj: http://crazytears.blog.cz/ (přeložila jsem to ze Slovenštiny do češtiny ;) )
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama